تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 12:19
536 بازدید
کد خبر : 208867

توصیه‌ی طنزآمیز تام فلتون به بازیگران اقتباس جدید «هری پاتر» این است که «جنایت» کنند!

توصیه‌ی طنزآمیز تام فلتون به بازیگران اقتباس جدید «هری پاتر» این است که «جنایت» کنند!

  به گزارش downloadfiilm و به نقل از برخورد دهنده برای بیش از دو دهه، فرنچایز «هری پاتر» بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ عامه بوده و برای نسلی که به خاطر خانه‌های هاگوارتز و علاقه مشترک به شخصیت‌های مجموعه با هم دوست شده‌اند، جرقه‌ی شروع گفتگوها بوده است. به همین دلیل است که جای تعجبی ندارد که

 

به گزارش downloadfiilm و به نقل از برخورد دهنده برای بیش از دو دهه، فرنچایز «هری پاتر» بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ عامه بوده و برای نسلی که به خاطر خانه‌های هاگوارتز و علاقه مشترک به شخصیت‌های مجموعه با هم دوست شده‌اند، جرقه‌ی شروع گفتگوها بوده است. به همین دلیل است که جای تعجبی ندارد که یکی از اولین چیزهایی که در ابتدای مصاحبه با تام فلتون در مورد آن صحبت کردیم، این واقعیت بود که من، درست مثل فلتون و شخصیت او، دراکو مالفوی، در تمام آزمون‌های چرت‌به‌سر (سامانه‌ی جادویی برای تشخیص صلاحیت دانش‌آموزان برای ورود به هر یک از دانشکده‌های هاگوارتز) که تا به حال داده‌ام، به اسلیتیرین (یکی از دانشکده‌های هاگوارتز) طبقه‌بندی شده‌ام.

 

چند هفته پیش، تام فلتون از طریق تماس ویدیویی از باغ پشتی خانه‌اش به من پیوست تا در مورد جدیدترین مجموعه محصولات جانبی «هری پاتر» که به زودی با همکاری مشترک کیندر جوی و فانکو عرضه می‌شود، صحبت کند. مجموعه‌ی جدید اسباب‌بازی‌های «هری پاتر» با هدف زنده نگه داشتن جادوی دنیای جادوگری برای نسل جدید، با خلق اسباب‌بازی‌های کلکسیونی که طرفداران در تمامی سنین می‌توانند با آن‌ها خاطرات جدیدی بسازند، وارد بازار می‌شود. تخم‌مرغ‌های کیندر جوی «هری پاتر» شامل مجموعه‌ای از شانزده اسباب‌بازی فانکو، از جمله ده فیگور شخصیت‌هایی مانند هری پاتر، رون ویزلی، هرماینی گرنجر و دراکو مالفوی، به همراه رومیزی‌های مدادی، یادداشت‌های چسبنده و بوک‌مارک‌هایی با طرح شخصیت‌های محبوب این مجموعه است.

 

فلتون در طول مصاحبه علاوه بر دوران حضورش در فرنچایز «هری پاتر» در کودکی و نوجوانی، در مورد ارتباط خودش با کیندر (که در خارج از آمریکا بسیار محبوب‌تر بود) نیز صحبت کرد. همانطور که با تماشای مصاحبه در ویدیوی بالا خواهید دید، ما گفتگوی خود را با صحبت شیرینی در مورد جیسون آیزاک (پدر سینمایی فلتون) آغاز کردیم، که من امسال خوشحال بودم در کنار متیو لوئیس، پنلی را با حضور او مدیریت کنم. 

 

تام فلتون توضیح می‌دهد که چرا کیندر جوی و «هری پاتر» یک زوج ایده‌آل هستند

تام فلتون در مورد همکاری‌اش با کیندر جوی صحبت کرد و گفت که شکلات و اسباب‌بازی‌های جدید «هری پاتر» «به نوعی یادآور دو تا از لذت‌بخش‌ترین چیزهای دوران کودکی من هستند». او در ادامه گفت:

«آن‌ها اولین خوراکی‌هایی هستند که به یاد می‌آورم. معمولاً روزهای جمعه بعدازظهر، وقتی مادرم بعد از مدرسه دنبالم می‌آمد، گاهی اوقات یک تخم‌مرغ کیندر جوی به عنوان هدیه وجود داشت. همیشه چیزی بود که منتظرش باشم. من سه تا برادر بزرگ‌تر دارم و همه ما تمام اسباب‌بازی‌های مختلفی را که داخل آن‌ها بود، جمع‌آوری می‌کردیم. و طعم فوق‌العاده‌ای هم دارند. من هنوز هم آن‌ها را می‌خورم. صادقانه بگویم، این واقعیت که آن‌ها با برادران وارنر و فانکو برای قرار دادن شخصیت‌های هری پاتر در تخم‌مرغ‌های کیندر جوی همکاری کرده‌اند، کمی شبیه‌ی یک رویاست که به حقیقت پیوسته است.»

 

من در ادامه با اشاره به این موضوع که شکلات به لطف قورباغه‌های شکلاتی و نقل قول‌های شکلاتی حال‌خوب‌کن ریموس لوپین (با بازی دیوید تیولیس) تا حدودی مترادف با «هری پاتر» شده است، صحبت‌های او را دنبال کردم، که فلتون به سرعت روی آن موضوع دست گذاشت.

 

«درسته! اما اگه بهم می‌گفتید که قراره نسخه‌های مینیاتوری از شخصیت‌هایی که ۲۲ سال پیش باهاشون بازی می‌کردیم، داخل اون‌ها باشه، می‌گفتم: “هیچوقت قرار نیست همچین اتفاقی بیفته.” پس فکر می‌کنم خیلی خیلی باحاله. مشتاقانه منتظر جمع کردن کل مجموعه هستم.»

 

همانطور که او اشاره کرد، فلتون هنوز مجموعه جدید کیندر جوی را دریافت نکرده است، اما او گفت: «به من قول داده‌اند که در راه است. من به طور جدی به دنبال شخصیت خودم خواهم گشت.» و به نظر می‌رسد وقتی او بالاخره آن‌ها را در اختیار داشته باشد، او را مستقیماً به دوران کودکی‌اش باز می‌گرداند. وقتی از او پرسیده شد که برای خودِ کودکی‌اش چه کاری انجام می‌دهد، فلتون اشاره کرد که همکاری با کیندر جوی نمونه‌ی کاملی از پذیرش کودک درون اوست.

 

«خب، فکر می‌کنم این یکی از اون کارها باشه. با شما در مورد پذیرش کودک درون موافقم. یعنی من با بازیگری می‌تونم این کار رو تا حد زیادی انجام بدم، چون با چوب‌دستی بازی می‌کنم یا سوار بر چوب‌ جارو پرواز می‌کنم و کارهایی از این قبیل که واقعاً تونستم انجام بدم. پس چیزی شبیه به گردهمایی دنیای جادوگری و کیندر جوی، راهی عالی برای اینه که من رو به تام ۱۳ ساله خودم برگردونه، و فقط بهمون یادآوری کنه که باید بازیگوش باشیم و تا جایی که می‌تونیم از زندگی لذت ببریم.» 

 

تام فلتون به دوران حضورش در هاگوارتز نگاهی می‌اندازد

بعد از یک درس کوتاه در مورد اینکه چگونه به طور مناسب (به سبک مالفوی‌ها) نام «پسر بچه‌ای که زنده ماند» را تلفظ کنیم، من و فلتون کمی در مورد «هری پاتر» خاطره‌بازی کردیم. فلتون طی بیست و سه سال گذشته بارها در مورد این فرنچایز صحبت کرده است، بنابراین من می‌خواستم از زاویه‌ای به آن نگاه کنم که شاید تا به حال به آن پرداخته نشده باشد. به طور خاص، می‌خواستم دوران حضور او در این فرنچایز را از دید کسی بررسی کنم که درک می‌کند کار در صحنه‌ی فیلمبرداری و عضویت در یک «خانواده‌ی صحنه» چگونه است.

فلتون گفت: «خب، چیز عجیبی بود، چون فکر می‌کنم مردم همیشه تصور می‌کردند که ما قرار است هر هشت فیلم را از همان روز اول بسازیم، و این هرگز درست نبود.» او ادامه داد: «همیشه اینطور بود که، «ما یک فیلم می‌سازیم. اوضاعش خوب پیش رفت، پس یک فیلم دیگر می‌سازیم. اوضاع بهتر پیش رفت، پس یک فیلم دیگر می‌سازیم.» هیچوقت به ما قول نداده بودند که همه‌ی ما سال بعد برمی‌گردیم. فکر می‌کنم همه ما تصور می‌کردیم که آن‌ها ما را با بازیگرهای نسبتاً معمولی جایگزین کنند»، او خندید، «اما خوشبختانه ما را نگه داشتند و بهتر شدیم. پس بله، من به اندازه‌ی کافی خوش‌شانس بودم که بهترین هر دو دنیا را داشته باشم. می‌توانستم در حالی که به هاگوارتز می‌رفتم، در مدرسه‌ی دنیای واقعی‌ام هم بمانم، و ماه‌ها به عقب و جلو بروم. و من سه برادر بزرگ‌تر دارم، بنابراین آن‌ها مرا نسبتاً سر جایم نگه می‌داشتند.»

 

در نگاه به گذشته، به نظر می‌رسد با توجه به موفقیت فیلم‌ها، ساخت کل مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» توسط کمپانی برادران وارنر حتمی بوده است، اما به نظرم جالب بود که فلتون به عدم قطعیت بازیگران بین فیلم‌ها اشاره کرد. او در ادامه، با اشاره به دانیل ردکلیف به عنوان الهام‌بخش بازیگران در آن زمان، در مورد این احساس صحبت کرد:

 

«فکر می‌کنم یکی از نگرانی‌ها این بود که، “آیا آن‌ها قبل از اینکه بتوانیم فیلم‌ها را بسازیم، خیلی سریع بزرگ می‌شوند؟” چون ساخت فیلم‌ها زمان زیادی می‌برد، زمان زیادی برای تدوین لازم بود، و نگرانی وجود داشت که بچه‌های جوان‌تر نتوانند با سرعت ساخت این فیلم‌ها همگام شوند. اما وقتی این را می‌گویی به دانیل فکر می‌کنم، چون او هر سال به طرز الهام‌بخشی بهتر و بهتر می‌شد، بنابراین او واقعاً سطح توقع را برای کاری که بقیه‌ی ما باید انجام می‌دادیم، بالا برد. دیدن این خیلی الهام‌بخش بود. به خصوص در دو فیلم اول، ما فقط بچه‌هایی بودیم که خوش می‌گذراندیم، و واقعاً اینطور احساس می‌شد. سپس شروع کردیم به مهارت بیشتری پیدا کنیم، یا شور و شوق بیشتری، فکر می‌کنم بیشتر به خاطر اینکه دور و برمان پر از تعدادی از بهترین بازیگران بریتانیا بود، از جمله پدرم، که هنوز او را پدرم صدا می‌زنم، یعنی جیسون آیزاکس.»

 

فلتون به خوبی می‌داند که وقتی در مورد پیوندی که با بازیگران دارد صحبت می‌کند، ممکن است کمی «دست‌مالی» به نظر برسد، اما این پیوند واقعی است که طی سال‌های فیلمبرداری «هری پاتر» و زنده نگه داشتن روح این فرنچایز در گردهمایی‌ها، رویدادها و دیدارهای مجدد شکل گرفته است.

 

«هر بار که این را می‌گویم، واقعاً کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما صادقانه‌ی محض است. ما واقعاً یک خانواده هستیم. روزهای فیلمبرداری معمولاً فقط ۱۰ درصد فیلمبرداری و ۹۰ درصد معاشرت یا رفتن به مدرسه بود. بنابراین نه تنها همه آنها را خانواده خودم می‌دانم، بلکه فکر می‌کنم می‌توانم به نمایندگی از کل بازیگران بگویم که ما با گذشت سال‌ها، دوستی عمیق و عمیقی با هم برقرار کرده‌ایم و این دوستی فقط عمیق‌تر و عمیق تر شده است. من و دوقلوهای ویزلی، هر هفته برای مسابقه‌ی گلف بیرون می‌رویم و با هم مبارزه می‌کنیم. متأسفانه در این مورد خبری از چوب‌دستی نیست. بیشتر مواقع هم می‌بازم.» 

 

تام فلتون نصیحتی برای بازیگران جدید «هری پاتر» دارد

احتمالا طی چند ماه آینده، کمپانی برادران وارنر دیسکاوری بازیگران سریال تلویزیونی جدید «هری پاتر» را که قرار است در سال ۲۰۲۶ از سرویس استریم آن‌ها پخش شود، معرفی خواهد کرد. این یعنی گروه تازه‌نفسی از بچه‌ها فرصت این را پیدا می‌کنند که پیوندی مادام‌العمر با یکدیگر برقرار کنند، درست مثل تام فلتون و بازیگران فیلم‌های اصلی.

با در نظر گرفتن این موضوع، از فلتون پرسیدم که آیا برای نسل بعدی بچه‌هایی که به زودی در راهروهای هاگوارتز پرسه خواهند زد، نصیحتی دارد. او به جای اینکه نصیحت‌های پرمعنی بدهد، بهترین تقلید خود را از «پدر» سینمایی‌اش، جیسون آیزاکز، ارائه داد. «مطمئن نیستم که صلاحیت نصیحت کردن به کسی را داشته باشم. فکر می‌کنم جیسون آیزاکز، مطمئنم یکی از اولین نصیحت‌های او این بود که، ‘از کسی نصیحت قبول نکنید.’»

 

اما شوخی به کنار، او در نهایت چند نصیحت به بازیگران جدید ارائه داد:

 

«فقط می‌تونم بگم که عکس‌های بیشتری بگیرید و سعی کنید وسایل بیشتری را به عنوان یادگاری بردارید. در مورد آخری شوخی کردم، اما عکس‌های بیشتری بگیرید، چون هر وقت عکسی را پیدا می‌کنم که مدت‌هاست ندیده‌ام، به یادم می‌آورد که چقدر خوش می‌گذراندیم. البته باید به این نکته توجه کنید که در آن زمان گوشی‌های دوربین‌دار نداشتیم یا چیزهایی شبیه به این، بنابراین الان کمی راحت‌تر است.»

 

بعد از اینکه به این موضوع اشاره کردم که بازیگران جدید احتمالا با ویدیوهایی از صحنه‌ی فیلمبرداری، تیک‌تاک را تسخیر خواهند کرد، فلتون موافقت کرد: «مطمئن هستم که همینطور خواهد شد. خیلی هیجان‌زده‌ام که می‌شنوم شعله‌ی طرفداری از دنیای جادوگری به این زودی‌ها خاموش نمی‌شود.» 

 

نگاهی فراتر از دوران حضور تام فلتون در هری پاتر 

در حالی که تمرکز اصلی مکالمه‌ی ما روی کیندر جوی و ارتباط فلتون با فرنچایز «هری پاتر» بود، می‌خواستم به برخی از کارهای او خارج از دنیای جادوگری هم اشاره کنم، چون او بعد از دوران حضورش در هاگوارتز در تعدادی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی عالی بازی کرده است. وقتی از او پرسیدم کدام نقش خارج از «هری پاتر» بیشترین تأثیر را روی زندگی‌اش گذاشته است، او با شیطنت جواب داد: «هرماینی»، و بعد خندید. بعد از کمی کلنجار رفتن در مورد سؤال و یک جواب شیرین در مورد سگ‌های لابرادور دوست‌داشتنی‌اش، فلتون به صحبت ادامه داد:

 

«باز هم، مطمئنم جواب هر دفعه که کسی از من می‌پرسد، عوض می‌شود، اما فیلمی بازی کردم به نام «راهنمای نگهداری از بچه‌ها برای شکار هیولا» که در آن خوش‌شانس بودم نقش غول مرحله‌ی آخر را بازی کنم. یک لباس فوق‌العاده به من دادند و آزادی عمل نسبی داشتم که هر طور می‌خواهم با آن رفتار کنم. واقعاً احساس می‌کردم کاپیتان جک اسپارو در لباس‌های شرورانه هستم، بنابراین خیلی خوش گذشت.» 

 

فن‌فیکشن، فن‌آرت و فلتون – وای خدای من!

از آنجایی که فلتون به طور معصومانه‌ی هرماینی گرنجر را مطرح کرد، احساس کردم وظیفه‌ی خودم است که بپرسم آیا او از این موضوع که اخیراً یک فن‌فیکشن نمادین «درامینی» توسط یک ناشر سنتی منتشر شده است، باخبر است.

رمان «Alchemised» اثر SenLinYu، به عنوان یک فن‌فیکشن دراکو و هرماینی شروع شد که بسیار تیره‌تر از مجموعه کتاب‌های اصلی بود، علاوه بر اینکه این دو جادوگر ناسازگار را با هم زوج می‌کرد، که یک سنت محبوب در بین طرفداران «هری پاتر» است. با توجه به فعالیت فلتون در اپلیکیشن‌هایی مانند تیک‌تاک (جایی که «دراکو تیک‌تاک» در طول همه‌گیری به شهرت رسید) و این‌که او همیشه در مورد بحث و گفتگو درباره‌ی بخش‌های مختلف طرفداران پذیرا بوده است، به نظر می‌رسید این سوال ساده‌ای برای پرسیدن باشد.

 

«خبر نداشتم. به اندازه‌ی کافی خوش‌شانس بوده‌ام که هزاران طرفدار از سراسر دنیا را ملاقات کنم، که این دلیل دیگری است که به نظرم «هری پاتر» در هر نسل و زبانی گسترش پیدا کرده است. بله، وقتی با بسیاری از طرفداران ملاقات می‌کنم، فن‌فیکشن زیاد مطرح می‌شود. اعتراف می‌کنم که زیاد از آن نخوانده‌ام.»

 

و در حالی که به او توصیه کردم از خواندن فن‌فیکشن‌های «هری پاتر» دوری کند، فلتون جز عشق چیزی برای آثاری که طرفداران با شور و شوق خلق می‌کنند، نداشت. «اما من عاشق این هستم که این موضوع الهام‌بخش مردم برای خلق آثار ادبی یا هنری خودشان شده است. فکر می‌کنم بهترین نتیجه‌ی ممکن از حضور در یک پروژه‌ی هنری، الهام بخشیدن به دیگران برای انجام کارهای خودشان است.»

 

فلتون با جمع‌بندی صحبت‌ها، در مورد مقایسه‌ی آثار طرفداران با همکاری‌اش با کیندر جوی صحبت کرد و افزود: «فکر می‌کنم این موضوع، و همچنین آثار هنری و چیزهای مختلف دیگر، مثل مثال کلاسیک، فانکو و تخم‌مرغ کیندر جوی، جادو را زنده نگه می‌دارند.» 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.